Ahad, 14 April 2013

Malam...

Dalam kesamaran malam
Aku terasa seperti sirna cahaya
Yang xdapat lagi ku pastikan
Siapa gerangan sebenar
Yang menikam tubuhku.

Dalam heningnya malam
Aku terasa sepi
Tak lagi seperti dulu
Tiada siapa mendampingku
Air mata yang kupendam
Gugur kemuka
Lalu jatuh kebumi.

Apa dosaku tuhan
Tak pernah aku rasa seperti ini
Kosong!!!
Aku rasa lemah tiada apa disampingku umpama malam  hening tak bercahaya ini.

Dalam sunyinya malam
Aku merintih
Dalam coretan ini aku meluah
Tak mampu ku ungkap
Hanya tinta sebagai ganti suara hati sayuku.

Malam ini sunyi lagi
Entah sampai bila aku dapat bertahan
Entah sampai bila aku tak tahu
Sampai bila dugaan ini kan berakhir?
Aku tak tahu.

Ya tuhan
Aku tahu malam ini akan berganti subuh
Aku tahu kala subuh menjelma itu tanda sinaran suria bakal menerang,

Tapi tuhan,
Adakah itu juga akan berlaku padaku?
adakah aku akan dapat melihat dan keluar daripada semua ini ya tuhan?
Hanya pada-Mu aku berserah...
Hanya pada-Mu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan